منابع پایان نامه ارشد درباره نهج البلاغه، ابن بطوطه، ابن خلکان

15 و 16
118 – بوطي، محمدسعيد رمضان، السلفيه مرحله زمينه، ص 9
119 – محمود، علي عبدالحليم، السلفيه و دعوه الشيخ محمدبن عبدالوهاب، ص 9 و 10
120- قرضاوي، يوسف، الصحوه الاسلاميه، ص 25
121 – آل ابوطامي، احمدبن حجر، العقائد السلفيه، ص 11
122 – ابوزهره، محمد، المذاهب الاسلاميه، ص 311
123 – صابوني، ابن عثمان اسماعيل، عقيده السلف و اصحاب الحديث، ص 236
124 – رضواني، علي اصغر، سلفي گري، ص 17
125 – زنيدي، عبدالرحمن بن زيد، السلفيه و قضايا العصر، ص 19 و 20
126 – رضواني، علي اصغر، سلفي گري، ص 18
127- شهرستاني، عبدالکريم، ملل و نحل، ص 95 و 96
128 – سيروان، عبدالعزيز عزالدين، العقيده للامام احمدبن حنبل، ص 38
129 – رضواني، علي اصغر، سلفي گري، ص 28
130 – همان منبع، ص 28
131 – همان منبع، ص 28
132 – رضواني، علي اصغر، سلفي گري ، ص 181
133 – عصيري، سيدمجتبي، خداي وهابيت، ص 21 و 22
134 – طه /5
135 – يکصدو پنجاه کيلومتري شهر دمشق
– او در کتاب (العقيده الحمويه 1) ص 429 مي گويد ” إن الله تعالي فوق کل شيء و علي کل شيء و إنّه فوق العرش و إنّه فوق السّماء”136
137 – شوري/11
138 – اخلاص /4
139 -ابن کثير ابوالفداء، البدايه و النهايه، ج14،ص47.
140 – عسقلاني، ابن حجر، الدرالکامنة اعيان المئـة الثامنـة، ج1، ص117.
141 – العثيمين، عبدالله الصالح، تاريخ العربيه السعوديه، ص88.
142 – سبحاني تبريزي، جعفر، وهابيت، مباني فکري، کارنامه و عملي، ص36.
143 -شکري، محمود در تاريخ تجدآلوسي، ص 111
144 – حسني عاملي، محسن امين، کشف الارتياب، ص7.
145 – القزويني الحائري، محمد حسن، البراهين الجليّه، في رفع تشکيلکات الوهّابيّه،ص4.
146 – موتقي، احمد، جنبش هاي اسلامي معاصر،ص 143- 145.
147 -همان منبع،ص 77 و 78
148 – همان منبع ، ص 78.
149 – اسد علي زاده، اکبر، چالش هاي فکري وسياسي وهابيت،ص107.
150 – فقهي، علي اصغر، وهابيان، ص235.
151 – مکارم شيرازي، ناصر، وهابيت بر سر دوراهي،ص80.
152 – رضواني، علي اصغر، وهابيان رابهتر بشناسيم،ص26.
153 – سبحاني، جعفر، وهابيت مباني فکر و کارنامه عملي،ص39.
154 – کميلي، علي رضا، فرهنگ پويا، فصلنامه فرهنگي اجتماعي و سياسي،ش 7.
155 – رضواني، علي اصغر، وهابيان رابهتر بشناسيم،ص25.
156 – اسد علي زاده، اکبر، چالش هاي فکري وسياسي وهابيت،ص25.
157- فقهي، علي اصغر، وهابيان، ص234.
158 – اسد علي زاده، اکبر، چالش هاي فکري وسياسي وهابيت،ص108
159 – فؤاد، ابراهيم،شيعيان عربستان،ص26.
160 – فؤاد، ابراهيم،شيعيان عربستان،ص26.
161- همان منبع، ص25.
162 – رضواني، علي اصغر، وهابيان را بهتر بشناسيم،ص25.
163 – کميلي، علي رضا، فرهنگ پويا، فصلنامه فرهنگي اجتماعي و سياسي، ش 7.
164 – ابراهيمي، محمد حسين، تحليل نو بر عقايد وهابيان، ص107.
165 – محمدي آشناني، علي شناخت عربستان، ص34
166 – رضواني، علي اصغر،سلفي گري،ص197.
167 -سبحاني، جعفر، وهابيت مباني، فکري و کارنامه عملي،ص39.
168- اسد علي زاده، اکبر، چالش هاي فکري و سياسي وهابيت،ص110.
169 – مستر همفر، يک جاسوس انگليسي بود که در سال 1710 م از وزارت مستمرات بريطانيا مأموريت يافت نا به کشورهاي اسلامي به همراه چند تن ديگر فرستاده شود تا نقاط مورد نظر را به منظور تفرقه ميان مسلمين شناسايي و براي کشور انگلستان جاسوسي نمايد.
170 – مستر همفر، خاطرات مستر همفر، ص 54.
171 – موثقي، احمد، جنبش هاي اسلامي معاصر،ص155.
172 – نوح /12.
173 – زمر/ 17 و 18
174 – مکارم شيرازي، ناصر، تفسير نمونه،ج 19،ص411- 413.
1- مکارم شيرازي، ناصر، وهابيت بر سر دو راهي، ص48 ، 52، 54.
176 – مرادي، جعفر، فرهنگ پويا، فصلنامه فرهنگي و اجتماعي و سياسي، ش،7
177 – مرادي جعفر، فرهنگ پويا، فصلنامه فرهنگي و اجتماعي و سياسي،ش7.
– رضواني، علي اصغر، سلفي گري، ص198.178
179 – ماهنامه خبري و تحليلي شيعيان جهان،ص7
180 – مرادي جعفر، فرهنگ پويا، فصلنامه فرهنگي و اجتماعي و سياسي،ش7.
181 – محمدي آشناني، علي، شناخت عربستان،ص56-59
182 – مرادي ، جعفر، فرهنگ پويا، فصلنامه فرهنگي و اجتماعي و سياسي،ش7.
183 – مرادي ، جعفر، فرهنگ پويا، فصلنامه فرهنگي و اجتماعي و سياسي،ش7.
184 .WWWaskquran.ir/showthread.php30.
185 . نووي، شرح صحيح مسلم، ج3، ص206
186 . همان منبع، ص206
187 . عسقلاني، ابن حجر، فتح الباري شرح صحيح بخاري، ج13، ص282
188 . نووي، شرح صحيح مسلم، ج3، ص206
189 . ذهبي، شمس الدين، سير أعلام النبلاء ج3، ص489
190 . عسقلاني، ابن حجر، فتح الباري شرح صحيح بخاري، ج13، ص282
191 . بحراني، سيد هاشم، حليـة الابرار في أحول محمد و آله الأطهار، ج1، ص25
192 . ابن حزم اندلسي، المحلي، تحقيق محمد شاکر، ج4، ص240
193 . أبوريه، محمود، أضواء علي السنه المحمديه، ص181و 182
194 . ابن عساکر، ابوالقاسم علي بن حسين، تاريخ مدينه دمشق، تحقيق علي شيري، ج22، ص219
195 . ذهبي، شمس الدين، سير اعلام النبلاء، ج2، ص448
196 . نميري، عمري بن شبه، تاريخ المدينـة المنور?، ج1، ص11و 12
197 . زرکلي، خيرالدين، الاعلام قاموس تراجم، ج8، ص125و 126
198 . أبوريه، محمود، أضوا علي السنـة المحمديـة، ص150
199 . ثعالبي، عبدالرحمن، جواهرالحسان في تفسير القرآن، ج1، ص80
200 . ابن حبان، محمدبن حبان بن أحمدابن حاتم، الثقات، ج5، ض487
201 . ذهبي، شمس الدين، سير أعلام النبلاء، تحقيق شعيب ارنؤوط، ج4، ص545
202 . ابن کثير دمشقي، ابوالفداء، تفسير القرآن العظيم، ج1، ص384
203 . متقي هندي، علاء الدين، کنز العمال، ج13، ص481
204 . أبوريه، محمود، اضواء علي السنـة المحمديـة، ص151
205 . هيثمي، علي بن ابي بکر، مجمع الزوائد، ج8، ص254
206 . ابن کثير دمشقي، ابوالفداء، تفسير القرآن العظيم، ج1، ص19
207 . أابوريه، محمود، اضواء علي السنه المحمديه، ص146و 147
208 . عسکري، سيد مرتضي، نقش ائمه در احياي دين، ص12
209 . ذهبي، شمس الدين، تذکر? الحفاظ، ج1، ص 35، 615 و 622
210 . ابن اثير، عزالدين ابوالحسن علي، النهايـة في غريب الحديث، ج3، ص233
211 . ذهبي، شمس الدين، سير اعلام النبلاء، ج3، ص79
212. زرکلي، خيرالدين، الاعلام قاموس التراجم، ج4، ص111
213 . ابن کثير دمشقي، ابوالفداء البدايـة و النهايـة، ج2، ص157
214 . عسقلاني، ابن حجر، تهذيب التهذيب، ج9، ص363- 364
215 . ذهبي، محمد حسين، التفسير و المفسرون، ج1، ص198
216 . نعناعه، رمزي، الاسرائيليات و اثرها في کتب التفسير، ص222، 239
217 . ابوريه، محمود، اضواء علي السنه المحمديه، ص71
218 . الأطير، يوسف، القرآن و الاسرائيليات، ص55
219 . بيهقي، ابوالفضل محمد، السنن الکبري، ج8، ص249
220 . طبري، محمدبن جرير، تاريخ طبري، ج1، ص44
221 . طبري، محمد بن جريز، جامع البيان، ج22، ص172
222 . ذهبي، شمس الدين، سيراعلام النبلاء، ج5، ص22
223 . ابن خلکان، وفيات الاعيان، ج3، ص365
224 . سيوطي، جلال الدين، الاتقان في علوم القرآن، ج3، ص415
225 . ابن جوزي، عبدالرحمن، الموضوعات، ج1، ص42
226 . ذهبي، شمس الدين، ميزان الاعتدال، ج3، ص93
227 . ابن ابي شيبه، عبدالله بن محمد، المصنف، ص8، 339
228 . ذهبي، شمس الدين، ميزان الاعتدال، ج3، ص94
229 . ابن سعد، محمد، الطبقات الکبري، ج5
230 . عسقلاني، ابن حجر، تهذيب التهذيب، ج7، ص239
231 . ابن سعد، محمد، الطبقات الکبري، ج5، ص467
232 . ذهبي، شمس الدين، سيراعلام النبلاء، ج4، ص455
233 . اسراء/ 76
234 . ذهبي، شمس الدين، ميزان الاعتدال، ج3، ص429
235 . رازي، فخرالدين، الجرح و التعديل، ج8، ص354
236 . تستري، قاموس الرجال، ج10، ص224
237 . خطيب بغدادي، أبوبکراحمد بن علي، تاريخ بغداد، ج13، ص168
238 . خوئي، سيد ابوالقاسم، معجم رجال الحديث، ج19، ص337
239 . تفسير مقاتل بن سليمان، ج3، ص489
240 . ابن حنبل، احمد، مسند احمد بن حنبل، ج2، ص462
241 . ابن حنبل، احمد، السنـة، ص209
242 . همان منبع، ص63
243 . همان منبع، ص184
244 . فخررازي، ابوعبدالله، التفسير الکبير، ج27، ص150
245 . ابن ابي احديد، ابوطا مد عزالدين عبدالحميد، شرح نهج البلاغه، ج3، ص223 به بعد
246 . طه/5
247 . مائده/ 64
248 . قمر/ 14
249 . شهرستاني، عبدالکريم، الملل و انحل، ص112- 105
250 . همان منبع، ص84
251 . همان منبع، ص101
252 . همان منبع، ص155- 156
253 . همان منبع، ص79
254 . نهج البلاغـة، خطبه1
255 . نهج البلاغـة، خطبه160
256 . پيدايش، باب9، ص11
257 . همان منبع، باب17، ص21
258 . همان منبع، باب6، ص8
259 . مزاميز، ص837
260 . اشعياء، ص1057
261 . آشتياني، جلال الدين، تحقيق در دين يهود، ص246
262 . پيدايش، باب 32، ص50
263 . تثنيه، ج9، ص288
264 . امثال سليمان، ج16، ص966
265 . مزمور، ص903
266 . پادشاهان اول، ص35
267 . تثنيه، باب7، ص289
268 . سفر اعداد، باب6، ص215
269 . آشتياني ، جلال الدين ، تحقيق در دين يهود، ص246
270 . خروج، باب20، ص115
271 . آشتياني، جلال الدين، تحقيق در دين يهود، ص246
272 . جان، ناس، تاريخ جامع اديان، ترجمه علي اصغر حکمت، ص449- 504
273 . ابن بطوطه، ابوعبدالله محمد بن ابراهيم، رحلـة ابن بطوبه، ص113
274 . ابن باز، فتاوي، ج5، ص374
275 . فخررازي، ابوعبدالله، تفسير رازي،
276 . ابن تميمه، احمد بن عبدالحليم، الفتاوي، ص137
277 . ابن اثير، عزالدين ابو الحسن علي، اسدالغابه، ص20
278 . فقيهي، علي بن حسين بن احمد، التعليقات البازيه علي کتاب التوحيد، ص84
279 . بخاري، محمد بن اسماعيل صحيح بخاري، ج6، ص33
280 . لهيميد، سليمان بن محمد، شرح کتاب التوحيد محمد بن عبدالوهاب، ص205
281 . فصلنامه علمي- پژوهش انديشه، ش26
282 . رازي، فخرالدين، مفاتيح الغيب، ص410
283 . کليني، محمدبن يعقوب، الکافي، ج1، ص108
284 . مجلسي، محمد باقر، بحارالانواز، ج3، ص207، 208
285 . ابن اثير، عزالدين ابوالحسني علي، النهايـة في غريب الحديث، ج1، ص127
286 . ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج15، ص423
287 . عبدالقادر رازي، محمد، مختار الصحاح، ص380
288 . اندلسي، ابوحيان، البحر المحيط في التفسير، ج4، ص315
289 . عروسي حويزي، عبدعلي بن جمعه، تفسير نور الثقلين، ج5، ص129- 130
290 . ميرزا خسرواني، علي رضا، تفسير خسروي، ج2، ص421
291 . ابن تميمه، احمد بن عبدالحليم، رساله العرشيه، ص10
292 . همان منبع، ص8
293 . ابن خزيمه، التوحيد واثبات صفات الرب، ص123
294 . ابن حنبل، عبدالله بن احمد، کتاب السنه، ج1، ص593
295 . ابن حنبل، عبدالله بن احمد، مسند، ج1، ص2
296 . نيشابوري، محمد بن ابوالحسن، ايجاز البيان عن معاني القرآن، ج1، ص181
297 . فصلنامه علمي پژوهشي انديشه، ش26
298 . ابن تميمه، احمد بن عبدالحليم، شرح حديث نزول، ص12
299 . طريحي، فخر الدين، مجمع البحرين، ج2، ص475
300 . ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج14، ص414
—————
————————————————————
—————
————————————————————
بررسي چگونگي تاثير پذيري وهابيت از اسرائيليات………………………………………………………………………………………..2
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..1
بررسي چگونگي تاثير پذيري وهابيت از

متن کامل پایان نامه فوق در سایت sabzfile.com موجود است

You may also like...

Add a Comment